lördag 14 februari 2009

mål är hemma och läker med pål men DÅÅÅ

ja hur jik det när mål kom hemm ja pål och envisa mål bråkade ju aldrig
ja de var könt att höra men sen då vad hende sen ? jo så här dom lekte pål och mål altså
men pål tykte att det skule vara lite bråk otminstonet och mål som var så envis
hon sa att nja lite lite bråk men bara lite kom i håg det pål . pål svarade nåja vi får se
uj mål va du bråkar
mål jag trode du inte vile bråka als nej sluta bitas du sa att vi bara skule bråka lite
sluta knipas duma mål sa pål på naten rymer jag tnkte pål det blev natt
och pål rymde han tog med sig en jete stor res veska och i den rymdes
tilochmed bord och telt och mat och alt viktigt
men pål glömde fiklampan så han jik ut i mörkret pål såg inget utan fiklampa så han
hitade ingen grota han började kena sig tröt men pål hade ju ingen fiklampa så han
lag sig ner i snön och började sova när han vaknade nesta morgon
kende han att det pira i magen någånting kendes anårlunda han pål blev red alting skakade
nu hopde till det hoar till om och om i gen den nionde gongen det hopar lär pål sig flyga
att flyga tenkär pål min höksta önskan med ett glat gledje rop skriker pål
JAG FLYGER skriket hörs över hela åbo påls mamma hör det alla som bor i åbo hör det
pål flyger över berj och nu är pål hemma pål mamma pappa och mål firar att pål har komit hemm och en saga moste ju ha ett slut men ett bra slut nu är det bråk och snält hos pål och mål
SLUT

2 kommentarer:

  1. Det var en fin fortsättning!
    Ha en bra dag Maya!

    Kram av moster

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa va du skriver. Hälsningar från Afrika, jag har itnte sett nå lejon o elefanter ännu men jag hoppas på att göra det. Saknar dig!

    SvaraRadera