måndag 5 januari 2009

SMÅ KORTA SANA HISTORIOR

DEN FÖRSTA HISTORIAN på tåget hem vi fik en finsk
kompis jag och sisela var vilda
DEN ANDRA HISTORIAN jag lengtar till jakob stad
DEN TREDJE HISTORIAN pappa har beretat
en san historia nu börjar den
pappa och sami var ute i skogen det var så mörkt
så ingen skulle ha set dem då och då jik
dom in i et tred men då började blingka
dom blev jete reda men dom jik närmare
och närmare och det blev bara mer och mer
spenandet till sist sådi va de va det var en järn veg och vadom skrata SLUT

6 kommentarer:

  1. hej Maya! Kom snart tillbaka till Jakobstad, det var så roligt då ni var här!

    SvaraRadera
  2. Hej Maya!
    Vad roligt att du skriver här. Tyra har just somnat. Tyra och jag har varit på stan hela dagen och suttit på café och ätit bullar. Jag ska verkligen läsa allt du skriver. Hoppas vi ses snart. Massor med kramar från faster Joanna

    SvaraRadera
  3. hej igen! Jag längtar tills du skriver ett nytt inlägg här på din blogg! Jag kollar den varje dag!
    Malin

    SvaraRadera
  4. h3ej maya!
    der ISHAN.

    SvaraRadera
  5. Hej Maya!:)
    Vad duktig du är på att skriva! Väntar med spänning på ditt nästa inlägg... Historien om skogen, den var sann o jätte spännande! Jag(Sami)och din Pappa övernattade också där på det mäktiga arbetsplats berget var det finns ett torn som man ser överallt ifrån ;), vi tände en brasa och satt intållade i filtar o småfrös...och jag grillade min sko, så jag fick gå hem med en frisk sko och en sönder grillad sko...mvh ifrån Sami till lilla "indian" Maya!

    SvaraRadera
  6. Hej Maya! va roligt att du har en blogg o va bra du skriver, jag fick just tipset av Tiina. Tittar in snart igen. Hoppas vi ses nångång igen i Helsingfors!
    hälsar Tina

    SvaraRadera